zaterdag 24 december 2011

Geen kerstgevoel

Kerst.
Ik heb er niet zoveel mee.

Kersttijd, daar heb ik wel wat mee. Je kunt lekker even bijtanken. Gezellig samen lekker dingen koken. Spelletje doen.

Boom optuigen. Lekker gekke dingen erin hangen. Elk jaar hetzelfde ritueel. Ooit kochten we een verzameling ballen en versiering. Net als vroeger thuis een lekkere ratjetoe.

We mochten allebei iets aanschaffen dat de ander foeilelijk vindt. En dan ook iets uitgezocht wat de ander echt vreselijk vindt. Niet een beetje lelijk, nee superlelijk.

...

En elk jaar proberen we elkaars foeilelijke versiering te verstoppen in de boom.

Hij probeert mijn leeuwtje achterin de boom te hangen. Stiekem.

En ik zijn lelijke bal met Schotse ruit.

Zelfs zoonlief doet mee. "Hee, pap, gauw dat leeuwtje verstoppen, he?" En het dan aan mij verklappen.

Wat een lol. Heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten