woensdag 16 november 2011

Wil jij sparren over fondsenwerving?

Binnenkort begin ik met adviesgesprekken over filantropie en fondsenwerving, voor mensen die actief zijn bij (kleine) goede doelen en meer willen weten over fondsenwerving, met name bij vermogensfondsen.

En om te beginnen nodig ik uit: mijn collega's onder de Utrechtse ondernemers. Binnen het netwerk van ondernemers waar ik actief in ben, lopen toch verschillende ondernemers die ook actief zijn in een bestuur van een goede doelen stichting. Of ze zijn bezig om er een op te richten. En dan loop je tegen allerlei vragen aan. En waarom zelf het wiel uitvinden?

Bij Wijk in bedrijf Utrecht (WIBU) zijn flexplekken beschikbaar voor de klanten van WIBU, en er zijn ruimtes om gesprekken te voeren. Dus daar maak ik de komende tijd gebruik van. Gesprekken van een half uur zijn vooralsnog gratis. In ieder geval in november en december.

De gesprekken kunnen gaan over het oprichten van een stichting, wat komt er bij kijken? En over werven bij vermogensfondsen: hoe doe je dat? Welke hulpmiddelen zijn er? Belangrijk bij vermogensfondsen is het schrijven van een goede wervende brief. Waar moet die eigenlijk aan voldoen? Wil je een brief voorleggen voor advies? Dat kan ook.

Wel moet het gesprek in een half uur passen. Dat wil zeggen dat het niet zal lukken om al bovenstaande vragen te beantwoorden in een keer. En natuurlijk gaan we dat ook niet allemaal achter elkaar doen. Misschien als we er goed inzitten dat we er een halfuurtje aan plakken, als dat tijdstip nog niet bezet is. Dan gaat de teller natuurlijk wel lopen. Ga dan uit van 20 euro voor een half uur. Dan blijft het een relatief goedkope service.

Vanaf januari misschien ook op andere plaatsen in Nederland.

Dus, heb je een idee, maar woon je in een andere plaats? Nou, wellicht heb je ook een idee over een locatie waar zoiets mogelijk is en waar het aan zou kunnen slaan om vaker te doen. Als dat zo is, laat het vooral weten. Ik hoor het graag.

Bijvoorbeeld via het contactformulier op mijn website. Of hieronder onder 'reacties'. Voel je vrij.

En schroom niet. Ook als je zelf erg blij zou zijn met zo'n adviesgesprek. Kunnen we een relatief goedkope locatie vinden om dat te doen, zoals een vestiging van Seats2meet, en kun je meerdere gesprekspartners aandragen om achter elkaar over deze onderwerpen te praten, dan kan dat misschien wel tegen relatief lage kosten. Je begrijpt, buiten Utrecht zal het niet helemaal gratis zijn. Ik ga er natuurlijk niet op toeleggen, als ik naar een andere plaats reis.

Ik denk dat ik ook een aantal mensen uitnodig om in een groep ervaringen uit te wisselen. Nou, mogelijkheden genoeg. Laat me weten wat je vindt.

Wees er snel bij. Mijn agenda voor de eerste ochtend is al bijna vol.

LINK met meer informatie:
Oproep in de kalender van Wijk in Bedrijf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten