zaterdag 18 december 2010

Utrecht in de sneeuw

Het is zaterdag. Ik moet een kadootje gaan kopen. En het heeft gesneeuwd. Er ligt best een aardig pak sneeuw bij ons in de wijk. Ik besluit toch op de fiets te gaan naar de stad, want op doorgaande wegen, daar kun je vaak best goed doorrijden. Op het laatst loop ik nog naar binnen, want het is prachtig zonnig buiten. Dat moet wel mooie plaatjes opleveren.

Je weet maar nooit, of het iets moois oplevert voor de WaarinUtrecht kalender van 2012, of eerder voor een gewone puzzel. het eerste stukje is het nog best ploeteren, want hele straten zijn met een dik en rommelig sneeuwlaag belegd. Niet erg, wel langzaam fietsen.

Aan de Catharijnesingel zie ik inderdaad een mooi plaatje. ... Door maar weer want mijn verjaarskadootje gaat toch echt voor. Maar als ik dat eenmaal heb gescoord - niet eenvoudig als de boekwinkel zelf niet meer weet waar ze je bestelling hebben gelaten... - dan kan ik rustig nog wat rondkijken. En wat ziet mijn oog, een vogel op een stenen vogel (met wat sneeuw). Ik ben een beetje te haastig misschien. Dus ik maak er maar één. Ik wil eigenlijk graag naar huis.


Onderweg waag ik het om langs Achter de Dom te fietsen. De hele straat is wit, maar goed begaanbaar. Dan zie ik uit mijn ooghoek een beeld in de Pandhof helemaal met een laagje sneeuw bedekt. Omkeren - en snel. Met fiets en al de Pandhof in. EN ja, een plaatje. Al die tuintjes met uitgebloeide, omgestorte planten. En middenin de fontein. Met bovenop een lezende dame, met een manteltje van sneeuw.

De monsters onderaan de fontein mogen er ook zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten