op 25 maart werken creatieven 8 uur over om goede doelen te helpen bij allerlei doelstellingen. Ze maken websites, huisstijlen, ontwerpen briefpapier. Maar ook zetten ze hun creatieve geesten in om maatschappelijke problemen dichterbij een oplossing te brengen. Zo werken creatieven in de Den Haag samen om een oplossing te bedenken voor de leegstand van winkels in het Zeeheldenkwartier.
Ook in Utrecht wordt weer 8 uur overwerk gedaan. Ik doe mee met de eerste versie van mijn workshop 'Wervend schrijven voor je goede doel'. Daarmee hoop ik voor de zomer de boer op te gaan. Maar een keer uittesten, dat leek mij wel wat. Dus, terwijl de creatieven bezig zijn om hun werk te doen, ga ik aan de slag met de medewerkers van de goede doelen om te werken aan hun wervende teksten.
Alle goede doelen moeten wel eens een stuk schrijven, voor een persbericht, een projectplan of een wervende brief. Mijn specialisatie is werven bijj vermogensfondsen. daarbij hoort het schrijven van een projectplan én een wervende brief. En hoe zet je zo'n projectplan nou goed op? Waar moet je rekening mee houden? En hoe zet je een wervende brief in elkaar?
Daarover ga ik in het kort wat vertellen. En dan mogen ze aan het werk. Het is vooral ook de bedoeling dat samen te doen, dat de deelnemers meedenken met elkaar.
Dan kunnen ze ook elkaar beter leren kennen. Wie weet wat er voor leuke vervolg afspraken uitkomen? Voor ondernemers werkt dat. Waarom niet voor goede doelen?
Ik ben wel benieuwd wie er komt. En waar ze mee zitten.
I'll be there!
BeantwoordenVerwijderen