zondag 20 maart 2011

Leuk kadootje

Wat kan een kadootje leuk uitpakken!

Twee bakken staan vlakbij mijn achterdeur al een paar maanden te wachten. Ik kreeg bloembolletjes bij mijn vertrek uit de ledencommissie van mijn ondernemersnetwerk. Mooie kleuren irissen (paars en geel) en hyacinthen onder andere. Natuurlijk was ik te druk om ze snel in de grond te zetten. toen kwam de vorst.... Gelukkig was december weer even zacht en vond ik de tijd om ze in de grond te zetten. Ik vroeg mij af, gaat het nog lukken?

Een week of drie geleden verschenen de eerste voorzichtige groene puntjes boven de grond. Heel langzaam werden ze groter. Deze afgelopen dagen was het zulk mooi weer dat het ineens heel hard is gegaan. De ene dag heb je nog maar een eenzaam bloempje. En de volgende dag ineens zes!

De irissen zijn prachtig: heel klein, net een vuurwerkje zo spatten de kleuren eraf. Vuurwerk, maar dan aan de grond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten