dinsdag 19 januari 2010

Doe mee aan de twitveiling - voor Haiti

Ik doe mee aan de twitveiling ten bate van Haiti. wat dat is, lees je hieronder.

Ik bied een exemplaar van de Waarinutrechtkalender aan. En een adviesgesprek over fondsenwerving.

U kunt online bieden op de twitterveiling. De opbrengst gaat naar Haiti.

Over de Twitterveiling of twitveiling
Kaat Mossel (ook wel: Jessica de Kok) is bekend van haar twitteractie in de zomer van 2009 voor een Afghaanse weeshuis. Ze zette samen met trees Ockhuisen in korte tijd een actie op via Twitter. Er ontstond een sfeer van saamhorigheid rondom die veiling. Iedere kleine ondernemer uit haar netwerk bood een product aan. Maar ook particulieren boden dingen aan die een ander kon kopen.

Nu is er weer zo'n actie. Dit maal ten bate van Haiti. Kaat heeft de regels aangepast. Deze keer gaat een deel van de opbrengst naar giro 555. En er gaat een deel naar een weeshuis. Zie de site.

Waar kun je op bieden?

Er staat al een leuk aanbod op de site. Van een schilderij, een prinsessenjurk (toch?), een ballonvaart, een tekst van 555 woorden (!) tot aan een workshop Marrokkaans Arabisch koken voor een groep van 8 personen. Doe jij ook mee?

Hoe werkt het?

* Bieden op de veiling en aanbod opgeven kan via de website van de twitveiling.

Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet direct storten?
* Vooral omdat het leuk is.
* Omdat je iets aardigs kan weggeven - dubbel geven eigenlijk. Neem het schilderij waar ik op heb geboden.... dat wordt door iemand geleverd. Zij krijgt er geen geld voor. zij geeft aan mij. Ik krijg het. Ik geef aan Haiti. Of geven wij nou samen dat bedrag? Het lijkt wat verwarrend, maar het resultaat is in ieder geval dat er iets naar Haiti gaat.
* Omdat er via de twitveiling ook heel leuke contacten ontstaan. Dat was in ieder geval zo bij de vorige veiling. Nog maanden na dato las je in twitterberichten dat mensen iets met anderen gingen ondernemen. Bijzonder leuk bijeffecht van de veiling, vind ik. Ik ben benieuwd naar die schilder(es). Misschien is het wel een heel mooi schilderij!
* En ongetwijfeld is het voor al die kleine ondernemers die hun aanbod op de veiling zetten een vorm van publiciteit maken. Ja. Nou ja, ik vind dat er niets mis mee is. Iedereen wint.

Lang genoeg gepraat. Ga je ook meedoen? Naar de site dan!

Heb je een Twitteraccount (of ben je bereid er een aan te maken, dat is echt een fluitje van een cent)?
* Wil je nieuws volgen op twitter, dan gebruik je de zoekfunctie en hashtag #twitveiling of #twitterveiling.
* En kijk op twitter bij @twitveiling en @kaatmossel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten