woensdag 3 november 2010

Blogstilte... en hoe ik weer op gang kom

Waarom nou die blogstilte? Ik was druk. En ik had vakantie. En ik ben gestopt met een project waar ik heeel veeeel zin in had, maar waarin de samenwerking niet wilde vlotten. En dan schiet het bloggen er ineens bij in. En twitteren ook een tijdje. Twitterstilte is tot daar aan toe. En dan niet te lang. Een weekje of zo. Blogstilte kan best voor een maandje. Maar nu moet het maar eens uit zijn!

Bloglezen
Intussen las ik wel af en toe de blogposts van anderen. Vooral die van Karin Ramaker, aka met-k.com. Soms was het zo raak. Zo schreef ze een mooie blogpost over samenwerken. Dat dat soms zo vanzelf kan gaan. En hoe waardevol dat is. Zij kan mooi schrijven over van alles, van het dagje passen op een kind, via meetings organiseren, netwerkbijeenkomsten waar van alles gebeurt, ontmoetingen, het opzetten van een meetingplace in Den Haag tot (natuurlijk!) stukken over bloggen. Hoe je onderwerpen kunt kiezen. Hoe ze er les over geeft. Wat het voor haarzelf betekent. Dat je er persoonlijk in mag zijn. Alles bij elkaar een heel mooi blog van Karin. Dat mag wel eens gezegd.

Ga maar eens kijken. Een leuk voorbeeld is hoe Karin Ramaker haar blog gebruikt om input te vragen voor een project. Zoals zij op haar blog vraagt naar: Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten