woensdag 17 november 2010

Verborgen talent, verborgen verleden

Deze week heb ik gewerkt aan het ledenblad van ondernemersnetwerk Entre Femmes. Het blad heet Entre Nous. Omdat de bijeenkomst in december een BBQ Masqué is, bedacht de redactie dat dit nummer over verborgen talenten moet gaan, en over verborgen kannten van onze leden.

Boeiend onderwerp naar nu blijkt. Zo vertelde Monika Knottnerus dat zij al vroeg politiek actief was in haar geboorteland Polen. Onder de kop: NIEMAND WEET....vertelt Monika
"...dat ik ooit voor deelname aan een politieke demonstratie tegen totalitarisme in een politiecel heb gezeten. Dat was in het Polen van de jaren tachtig. Ik was een tiener en deed mee aan allerlei acties, zoals het plakken van illegale posters en clandestiene bijeenkomsten, waardoor ik regelmatig te ‘gast’ bij de politieke politie was en verhoord werd. Het stond altijd voor mij vast dat ik mij zou blijven inzetten om mijn idealen te verwezenlijken. En zo is het gekomen dat ik bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen campagneleider ben geweest van de VVD in mijn gemeente Utrechtse Heuvelrug, en tiende stond op de lijst."

Dat was een spannend verhaal. En voor sommigen van ons bijna niet in te verplaatsen. Maar zo'n verhaal maakt benieuwd wat zij voor angsten heeft uitgestaan soms. Hoe moeilijk het was daar, toen, te moeten leven als tiener. Velen van ons hebben geen flauw benul.

Sommige kanten van onze ondernemers blijven verborgen, omdat we niet willen dat anderen ermee aan de haal gaan. Zo had ik een gesprek met iemand die ADHD heeft en dat naar eigen zeggen tot iets positiefs om weet te smeden. Toch wilde zij niet met die informatie in het blad.

Nu kan ik mij voorstellen dat je niet zo goed weet wat voor uitstraling heeft als dat uiteindelijk op papier - en vooral ook - op internet gezet is en voor de eeuwigheid bewaard blijft. Kun je daar wel van op aan dat partners en potentiële klanten geen vreemd beeld van je krijgen. Ja zo zijn we toch met ons imago en branding bezig als ondernemers.

BLOGPOSTS over Entre Femmes en digitale communicatie
Eindredacteur onthult
Ik wordt gevolgd... ieuw!
Sociaal-ondernemer begint te bloggen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten