maandag 31 januari 2011

blogkermis - tips voor startende ondernemers

Na de blogkermis waar ik onlangs aan meedeed, ging ik nog eens terug naar de website, www.blogkermis.be . En daar stond een nieuwe oproep om berichten aan te melden met tips voor startend ondernemers. Ik kon het niet laten, denkend aan een van mijn eerste blogposts: "Sociaal-ondernemer: zzp-er begint te bloggen". De deadline was dezelfde dag, dus een nieuw item schrijven, was ook niet aan de orde. En die eerste blogpost bevat een goede tip. Kortom. Aangemeld en geaccepteerd.

En nu staat hij dus tussen een aantal andere, op de weblog van Sigrid Kauffman, getiteld: Werkadvies. En daar vind je verwijzing naar blogposts met allerlei tips, zoals:
* "Slager, mag ik een krop sla?", een variant van 'schoenmaker blijf bij je leest';
* een stuk over het schrijven van een ondernemingsplan (dat het niet saai hoeft te zijn!);
* Voor- en nadelen van jong gaan ondernemen;
* 10 tips die je direct kunt toepassen!
* Over factureren en offerte schrijven;
* mijn tip over actief deelnemen aan netwerken (zie onder);
en meer.

Wat doe ik hier eigenlijk nog? Ik wil dat zelf ook nog wel even lezen.

BLOGPOST:
Sociaal-ondernemer: zzp-er begint te bloggen
Soms wil je gewoon even iets leuks doen!
Fondsenwerving (6): Een goed plan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten