vrijdag 9 april 2010

Bird with a Punk haircut


Bird with a Punk haircut
Originally uploaded by mikie t
Ik houd enorm van mooie vogels. En van foto's van mooie vogels.
Ik geloof dat we deze niet in Nederland kennen. Ik vind hem toch voldoende lijken op de Vlaamse Gaai - een van mijn favoriete vogels om naar te kijken. Samen met de ekster en de pauw - vanwege die prachtige kleuren. blauw daar houd ik wel van bij een vogel.

En als ik het even zeggen mag: de spreeuw, als je die van dichtbij bekijkt, is ook erg mooi. Die heeft namelijk geweldig spikkels - in allerlei kleuren. En dan heb ik het nog niet over zijn zangtalent. Daar is de Vlaamse Gaai niets bij. Die krast en schreeuwt (dat dan wel weer overtuigend...). De spreeuw kan geweldig klanken produceren.

Dit was een intermezzo - voor wie de appeltaart beu was. Die was trouwens toch al op. En voor wie Aletta wat te streng uitzag...


Andere mooie plaatjes en blosposts
Tea in red
Just add light
Internet geschiedenis
Hoe ik met fondsenwerven begon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten