zondag 13 juni 2010

Foto van Bookcrossing wild release #2 (hobby)


Sinds een paar maanden doe ik soms aan 'zwerfboeken' loslaten. Ook wel bekend als: 'bookcrossen'. De bedoeling van bookcrossers is dat boeken door meer mensen worden gelezen. Dat ze vooral niet thuis blijven staan verstoffen op onze boekenplankjes. Bookcrossing is bedacht door een Amerikaan, vandaar dat vaak Engelse termen in zwang zijn om aspecten van het bookcrossen te benoemen.

Hierbij een foto van een boek dat ik in het wild heb losgelaten, een zogenaamde 'wild release'. Het is alweer anderhalve week geleden. Toch leuk om deze nog even naar mijn blog te plaatsen.

Ik vind het nog erg spannend om zomaar een boek ergens achter te laten. Vooral omdat mensen het misschien niet vertrouwen. Vandaar dat ik al een paar keer twijfelend over stations heb gelopen, mij afvragend zal ik wel of zal ik niet. Voor de deur van een grote multinational, zal ik wel of zal ik niet?

Uitgedaagd door een mede bookcrosser om een 'feestlijke en vrolijke release te doen, kwam ik op het idee om een release buiten te doen, en er een ballon met lachgezichtje en strik aan toe te voegen.

Vanwege het mooie weer, en hoop op een mooie zomer, een exemplaar van Jan Wolkers' boekenweekgeschek Zomerhitte.


Hier zul je niet vaak meer bookcrossing berichten vinden. Ik heb er een aparte weblog voor: Kris Kras Crosser
.
Ook te vinden op de website "Celebrating Wild Release Photos" op flickr.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten