dinsdag 22 juni 2010

Vier je successen en mijlpalen (Fondsenwerving : 8)

Elke organisatie heeft momenten die belangrijk zijn om met elkaar te vieren. Een bereikt resultaat waar je trots op bent, dat mag gevierd worden.
Dat geldt voor organisaties in de profit en de non profit sector. Het leuke is dat dat vieren zelfs je fondsenwervingskansen ten goede kan komen.




Het is leuk om met anderen te delen dat je je bedrijf gaat starten. Of als je bedrijf vijf jaar bestaat. Als je een belangrijk project hebt afgerond. Als je een bijzondere uitdaging aangaat.

Ook een non profit organisatie zoals een goed doel doet er goed aan om mijlpalen te markeren. Juist als een organisatie met vrijwilligers werkt. Dan is het goed om een mijlpaal te vieren. Heb je een doel bereikt? De 100e donateur? Een grote sponsor binnen gehaald? Het minste is dat je het laat weten aan je medewerkers en vrijwilligers. Laat merken dat je de inspanningen waardeert.

En soms is er gewoon reden om te feesten. De opening van een nieuw pand, een vijfentwintigjarig bestaan, een jubileum van een medewerker of vrijwilliger.

En soms is zo'n feestelijke viering van een mijlpaal nog een uitstekende manier om leuk in het nieuws te komen. Ook niet weg als je donateurs en sponsors zoekt... Het is op zich niet voldoende, maar als je als enige bekendheid geniet, dan is dat bij fondsenwerving zeker behulpzaam.

Foto: Schoolkinderen die ballonnen loslaten bij betrekken van de school. Feestelijk en niet duur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten