donderdag 4 februari 2010

Twitterveiling voor Haiti (2): opbrengst


De twitterveiling voor Haiti, waarover ik onlangs schreef in mijn blog, is afgesloten op zondagavond om 21 uur. Rond 21 uur was het nog een drukte van jewelste. Want er waren allerlei dingen bijzonder populair. Even na 21 uur bleef de teller staan op 'ruim E 119.000,='. En dat is zonder het bedrag dat Minister Koenders heeft toegezegd (het bedrag van donderdagavond van de televisieactie zal hij verdubbelen.)

Bijna 120.000 euro voor Haiti.

Dat geldt dat moet nog binnenkomen. Nu is het de tijd van het afhandelen. Vanuit de organisatie krijg je als hoogste bieder(s) bericht hoe te betalen (via internet of per overschrijving).

Twitterkalenders - WaarinUtrechtkalenders
Zelf had ik enkele dingen op de veiling aangeboden. Ik had nog twee WaarinUtrecht kalenders. En daarop is geboden - door twee personen - elk 20 euro. Niet slecht. Die twee heb ik vandaag allebei een berichtje gestuurd, met verzoek om hun adresgegevens - en als alles goed gaat betalen zij geld voor giro 555 (via een intermediair) - en kan ik de kalenders versturen. Twee mensen blij met een kalender.... en een bedrag voor Haiti.

Zelf geboden op .... allerlei.
Ik heb uiteindelijk op flink wat dingen geboden. Onder andere een kookworkshop. Samen met een groep van zeven andere mensen die ik ken van Twitter. De meeste van hen kende ik niet voor de veiling(!). Initiatiefnemers waren @debbyvd en @pliens. Zij riepen mensen op zich bij hen aan te sluiten. En zo ontstond net op tijd een groepje - die wel die workshop wilde doen. We spraken af hoe hoog het bod mocht gaan. En toen was het wachten op de momenten voor 21 uur. Het is goed afgelopen (ook al hadden we concurrentie van @kaatmossel herself!). Om 21 uur bleef de teller staan op hoogste bod voor onze debbyvd! Hoera. En nu kijken we allemaal uit naar de gelegenheid om samen Marokkaanse te gaan koken. Lekkere gerechten proeven. En elkaar te ontmoeten. Ik weet niet wat nu het leukste is.

Twitterveiling buzz
Wat mij zo intrigeerde aan de twitterveiling is de buzz die eromheen ontstond. Dat was bij de eerste versie (zomer 2009) al zo. Nog weken, zelfs maanden erna, kon je twitterberichten tegenkomen over de twitveiling. Dat iemand eindelijk die workshop ging doen, dat coachinggesprek, die wandeling enzovoorts. Daar ging een enorm leuke spanning uit van die berichten.
'Anticipation' zeggen ze geloof ik in het Engels. Een plezierige spanning, je kijkt er naar uit. Dat is precies wat ik ervaar. INmiddels is de afspraak vastgezet.

Nog 23 nachtjes slapen!

Anders posts over twitter en de veiling:
Onbetaalbaar
Doe mee aan de twitveiling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten